Espoon kaupunginmuseo ylsi kaikkien aikojen kävijäennätykseen

Espoon kaupunginmuseo ylsi kaikkien aikojen kävijäennätykseen

Espoon kaupunginmuseo KAMU saavutti viime vuonna kaikkien aikojen suurimman kävijämääränsä reilun 60-vuotisen historiansa aikana.

Kaupunginmuseon kaikkien toimipisteiden yhteenlaskettu kävijämäärä ylitti 100 000 rajan vuonna 2019. Kävijämäärä kasvoi edellisestä vuodesta peräti 25 %.
Museonjohtaja Maarit Henttonen on erittäin tyytyväinen tulokseen.

–Tämä huikea tulos osoittaa niin uusien kuin jo olemassa olevien asiakkaiden ja ryhmien löytäneen kaupunginmuseon kaikki 5 eri museota, näiden mielenkiintoiset näyttelyt ja moninaiset tapahtumat. Olemme myös hyvin iloisia, että museoperheemme vasta kesällä 2018 avattu Saaristomuseo Pentala sai huomattavaa kansainvälistä tunnustusta, kun loppuvuodesta 2019 European Museum Forum nimesi tämän ehdokkaaksi kovatasoiseen Vuoden eurooppalainen museo 2020 -kilpailuun, Henttonen iloitsee.

Kuva Tommi Heinonen