UEFA Super Cup 2022 Helsinkiin

UEFA Super Cup 2022 Helsinkiin

Perusteellisen remontin ja uudistamisen läpikäynyt Olympiastadion pääsee isännöimään suurinta Suomessa koskaan järjestettyä jalkapallo-ottelua, kun UEFA Super Cup pelataan Helsingissä elokuussa 2022.

Euroopan jalkapalloliiton UEFA:n hallitus päätti kokouksessaan maanantaina 2.3. vuoden 2022 UEFA Super Cupin järjestäjästä. Päätöksen mukaan Super Cup 2022 järjestetään Helsingin Olympiastadionilla. Super Cupissa kohtaavat vuosittain Mestarien liigan ja Eurooppa-liigan edelliskevään voittajat.
Vuodesta 1974 asti vuosittain paria poikkeusta lukuun ottamatta pelattu Super Cup pelattiin alkujaan kaksiosaisena, vuosina 1998-2012 Super Cup pelattiin Monacossa ja sen jälkeen finaali on kiertänyt eri kaupungeissa.

–Päätös Super Cupin hakemisesta Suomeen tehtiin jo useita vuosia sitten ja itse hakuprosessikin on ollut käynnissä jo vuosien ajan. Haluamme kiittää Helsingin kaupunkia erinomaisesta yhteistyöstä, joka on tämän hankkeen mahdollistanut, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande toteaa tyytyväisenä.