Helsingin kulttuurikeskukset hemmottelevat kaupunkilaisia striimatulla kulttuuriohjelmalla

Helsingin kulttuurikeskusten Annantalon, Caisan, Kanneltalon, Malmitalon, Maunula-talon, Stoan ja Vuotalon yleisötapahtumat on peruttu koronarajoitusten vuoksi helmikuun loppuun saakka. Toiminta jatkuu kuitenkin virtuaalisesti, ja luvassa on livestriimauksina mm. keikkoja, kiinalaisen uudenvuoden juhlintaa, nykytanssia, teatteria ja kirjailijahaastatteluja. Useimmat esitykset ovat katsottavissa jälkikäteen myös tallenteena.

Pimeä Hedelmä esiintyy striimattavalla Stoa Black Box -klubilla keskiviikkona 17.2. Räppäreiden Vane Vanen ja Kaisa Clevan sekä tuottaja Likin muodostaman yhtyeen musiikki on bassovoittoista ja sumuisaa. Synkästä mielenmaisemasta kumpuavissa teksteissä elämän älyttömyyttä tarkastellaan ironisesti. Keikka on katsottavissa Stoan Facebookissa 28.2. asti.

Kanneltalossa ihastuttanut Mari Kätkä jatkaa myös tänä keväänä laulattamista verkon kautta. Kuukauden Nyt lauletaan verkossa! -lauluhetki julkaistaan Kanneltalon Facebookissa ja Helsinki-kanavalla joka kuun 15. päivä ja on katsottavissa kaksi viikkoa. Helmikuun lauluja lauletaan siis 15.–29.2.

Mutaveijareiden lastenmusiikkikonsertin videotallenne on jälleen katseltavissa Helsinki-kanavalla talvilomaviikon ajan 22.2.–28.2.

Kiinalaista uuttavuotta juhlitaan 11.2. klo 17–18. Voit osallistua juhlintaan Helsinki-kanavalla tai osoitteessa kiinalainenuusivuosi.fi.

Hetki-festivaali Maunula-talossa esittelee tanssi-improvisaatiota sooloesitysten, työpajojen sekä keskustelun muodossa 14.3. klo 10−20.30. Festivaalin kaikki tapahtumat striimataan Maunula-kanavalle Youtubessa.