Helsinkiin suunnitteilla yhdeksät uudet kuntoportaat

Helsinkiin suunnitteilla yhdeksät uudet kuntoportaat

Suosittuja kuntoportaita rakennetaan lisää lähivuosina eri puolille Helsinkiä, Malminkartanon ja Herttoniemen kuntoportaat remontoidaan.

-Porrasjuoksusta on tullut yhä suositumpi harjoitus- ja liikuntamuoto. Asukaspalautteen perusteella kuntoportaille on suuri kysyntä, kertoo suunnitteluasiantuntija Mikko Malmström.
Tällä hetkellä kuntoportaita on Helsingin alueella kolmessa paikassa: Malminkartanonhuipulla, Paloheinässä ja Herttoniemessä. Vuonna 2017 valmistuneet Paloheinän kuntoportaat ovat hyvässä kunnossa. Malminkartanon ja Herttoniemen kuntoportaille tehdään perusparannus.
Vuosina 2020–2030 on tarkoitus rakentaa kuntoportaat Alakivenpuistoon, Alppikylänhuippulle, Ilomäenpuistoon, Lauttasaaren liikuntapuistoon, Mäntymäkeen, Pihlajistoon, Suutarilaan, Talinhuippulle sekä Vuosaareen. Vuosaaren osalta tarkemmasta sijainnista päätetään, kun portaiden rakentaminen tulee ajankohtaiseksi.
Linjaukset käyvät ilmi kaupungin kuntoporrasohjelmasta, jonka kaupunkiympäristölautakunta hyväksyi syyskuussa.