Pitkään tyhjillään olleeseen Gardeniaan pienpanimo

Pitkään tyhjillään olleeseen Gardeniaan pienpanimo

Panimoravintola CoolHead Brew aloittaa toimintansa ensi kesänä Gardeniassa. Viikissä sijaitseva entinen tarvipuutarha on seissyt tyhjillään jo vuosia.

Gardenian uusi vuokralainen on kotimainen pienpanimo, jolla on suunnitelmissa rakentaa tiloihin itse tuotantolaitoksen lisäksi panimokauppa, panimobaari ja ravintola terasseineen. Tiloihin on suunniteltu järjestettävän lisäksi myös tapahtumia.
Vuokrasopimus solmitaan määräaikaiseksi kolmen vuoden ajaksi, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Vuokrattava tila on yhteensä 1447 m2. Hallintaoikeus siirtyy CoolHead Brewille jo joulukuussa. Ensimmäisen puolen vuoden aikana panimoravintola tekee tiloihin tarvittavia muutokset ja varsinainen toiminta on tarkoitus aloittaa ensi vuoden kesäkuussa.
Gardenian rakennukset ovat valmistuneet vuonna 2001. Lasirakenteisessa päärakennuksessa on toiminut trooppinen puutarha. Gardenian toiminta loppui vuonna 2015 kaupunginhallituksen päätöksestä, toimintaa ei pidetty taloudellisesti kannattavana. Helsingin kaupunki on yrittänyt myydä rakennusta vuosien varrella.