Helsinki, Espoo ja Vantaa suosittavat kasvomaskia kaupungin palveluissa

TERVEYS

Helsinki, Espoo ja Vantaa suosittavat kasvomaskia kaupungin palveluissa

Helsinki, Espoo ja Vantaa suosittavat 15 vuotta täyttäneille kasvomaskin käyttöä kaikissa kaupungin palveluissa aina, kun lähikontakteja ei voida välttää. Suositus koskee esimerkiksi kirjastoja, liikuntapaikkoja, museoita, asiointipisteitä ja toisen asteen oppilaitoksia.

-Toivomme, että ihmiset ottavat laajentuneen maskisuosituksen pääkaupunkiseudulla vakavasti ja noudattavat sitä, ellei ole terveydellistä syytä olla käyttämättä maskia. Näin saatamme säästyä rankempien keinojen, kuten esimerkiksi erilaisten aukiolorajoitusten ja koulujen etäopetuksen, käyttöönotolta, toteavat Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä ja Vantaan kaupunginjohtaja Ritva Viljanen.
Maskien laaja käyttösuositus täydentää muita turvallisuusohjeita, joihin kuuluu huolellinen käsihygienia, turvavälit, sairastaminen kotona ja koronatestiin hakeutuminen pienissäkin oireissa. Kaupungin palvelujen asiakkaat vastaavat itse maskiensa hankinnasta. Vähävaraiset voivat hakea ilmaisia maskeja kaupunkien maskijakelupisteistä.

Lisää aiheesta TERVEYS